عمومی

تاریخچه تولید فیلتر سیگار

تاریخچه تولید فیلتر سیگار

تاریخچه تولید فیلتر سیگار

قبل از هر موضوعی باید نکته ای درباره طرح تولید فیلتر سیگار به شما بگویم
همانطور که احتمالا بدانید فیلتر سیگار با جنس پنبه ای شکل که بخشی از سیگار است در اوایل دهه 1950 رونمایی شد.
و این رونمایی بر روی سلامتی افراد تاثیر زیادی داشت

حال بهتر است کمی درباره تاریخچه فیلتر سیگار صحبت کنیم

جالت است بدانید که این ایده (تولید فیلتر سیگار) همزمان با تخقیق روی مضرات سیگار رونمایی شد، ولی بهتر است کمی به قبل از تولید فیلتر فکر کنیم، افراد سیگار را بدون فیلتر چگونه مصرف میکردند. با همین اختراع ساده درصد زیادی از ضرر سیگار گرفته میشود و این ایده حدود 60 سال است که به تمامی نقاط جهان رسیده است. بیایید به کمی قبل تر برویم، زمان تولید اولین فیلتر سیگار.

تاریخچه تولید فیلتر سیگار

احتمالا شناختی درباره آقای هرمان روتمان نداشته باشید، آقای روتمان که در سال 1898 دانشجوری پزشکی بود در اواخر قرن 19 تلاش زیادی برای اثبات اینکه گرد و غبار حاصل از توتون در کارخانه های تولیدی آلمان، باعث میشود که کارکنان آن شرکت دوچار تومور در سینه خود شوند. و نکته غیر قابل باور اینجا است که در قرن 19 سرطان ریه حتی شناخته هم نشده بود.

در سال 1912-1913 شرکت رینولدز تنباکو یکی از محبوب ترین سیگار های حال حاضر را رونمایی کرد. سیگاری که با توتون های مختلف تهیه میشد و در پاکت های 20 نخی به بازار عرضه میشد. آن سیگار محصولی جز کمل نبود. آینده این محصول از همان اول درخشان بود و روز به روز بهتره و مشهور تر میشد، این درحالی است که هر روز دستگاه های جدیدی در رابطه با تولید سیگار تولید میشد. درست در زمانی که مقاله آقای ایزاک آدلر که در سال 1912 انتشار داد شده بود، به صورت دقیق رابطه بین نفس تنگی و سیگار را توضیح داده بود

 

فیلتر سیگار از چه جنسی است؟

درصد کمی از مردم میدانند که اولین فیلتر سیگار از جنس چوب پنبه بوده، بعد از چند وقت که چوب پنبه تاثیر زیادی روی کمتر شدن ضرر سیگار نداشت، چوب پنبه جای خود را به نمد داد. حال سوالی که پیش می آید این است که نمد از چه جنسی است؟
نمد های فیلتر امروزه بیشتر در فیبر استات سلولز تهیه میشود. سلولز امروزه به صورت گسترده در صنایع نساجی استفاده میشود. که این مورد خود به تنهای یک مقاله جدا است.
تولید کنندگان امروزه درون فیلتر سیگار های خود را با کربن فعال پر میکنند. و این امر باعث میشود که درصد صموم وارده به حداقل برسد.
جالب است بدانید که برای سیگار های ضخیم و کامپکت و سوپر اسلیم سایز از چسب های مبتنی امولسیون برای چسباندن حفره های سیگار استفاده میکنند.
این نوع چسب اتصال بین فیلتر و سیگار را نجام میدهد.

تولید فیلتر سیگار چه روندی را پیش گرفته است؟

برای پاسخ به این موضوع باید به سال 1935 بازگشت. تازه شرکت بریتانیایی برای بار اول سیگاری را که فیلتر دار بود را به بازار عرضه کرد.
به احتمال زیاد تولید کنندگان حتی به این موضوع فکر هم نمیکردند که قرار است این تولید سالیانه سال باقی بماند
احتمالا فقط از دید فروش بیشتر به این موضوع فکر میکردند. باورکردنی نیست که سیگار های فیلتر دار در سال 1950 با سهم بازار0.5 به درصد باورنکردنی رسید در سال 1975 به 87.7 رسید و این درصد رشد تمام افراد سیاست مداران و حتی بازاریابان را به وجد آورد. این تحول بزرگ بعد از سالیان سال هنوز هم جزو پر سود ترین تحولات در حوضه تولید سیگار به شمار میرود

طبق تحقیقات تیم هشت و مشتریان هشت با کیفیت ترین فیلتر ها را برند مارلبرو تولید میکند. این کمپانی بزرگ در بعضی از محصولات خود از فیلتر فشرده، فیلتر ضخیم، فیلتر نانو استفاده میکند.
تیم هشت همیشه در تلاش است که با کیفیت ترین و محبوب ترین سیگار ها را به دست مشتریان خود برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *