سلامت, عمومی

فواید سیگار کشیدن دروغ شیرین یا حقیقت تلخ؟

فواید سیگار کشیدن چیست؟

لازم به ذکر است که سیگار کشیدن صدرصد هم مضر نیست. در این مقاله میخواهیم که چند مورد از فواید جالب سیگار کشیدن را باهم مطالعه کنیم.

سیگار بکشیم تا از پارکینسون در امان باشیم

مطالعات زیادی در این رابطه انجام شده که سیگار کشیدن بیماری پارکینسون را دفع میکند. افرادی که مدت زیادی سیگار میکشند در برابر بیماری پارکینسون در امان هستند. یکی از مطالعاتی که جدیدا انجام شده نشان دهنده این است که هرچقدر سال های مصرف سیگار بیشتر باشد از این بیماری بیشتر پیشگیری میشود این مطالع در مجله Neurology نیز منتشر شد. به احتمال قوی همه ما نام دانشگاه هاروارد را شنیده اینم و این دانشگاه را جزو بزرگترین و خاص ترین دانشگاه های دنیا می شنایسم. دانشمندان این دانشگاه جزو اولین محققانی بودند که روی این مورد تحقیق کردند. و خب توانستند شواهد قانع کننده ای را ارائه بدهند. این مطالعه در مارس 2007 انجام شد و توانستند ثابت کنند که به صورت باورنکردنی سیگار شمارا در برابر پارکینسون حفظ میکند.

فواید سیگار کشیدن

سیگار بکشیم تا لاغر شویم

دودی که حاوی نیکوتین است سرکوب گر اشتها است، این موضوع چند قرن است که کشف شده، جالب است که قدمت آن به پیش از کشف قاره آمریکا باز می گردد. و این یک موقعیت عالی برای تولید کنندگان سیگار بود که تبلیغی در این موضوع کنند و بگویند که سیگار بکشید و لاغر شوید. یک مقاله ای هم در این مورد در سال 2011 در یک مجله مشهور نیز منتشر شد مجله فیزیولوژی عجیب بود، افرادی که سیگار را ترک کرده بودند نوشته بودند که بعد از ترک به طور عجیبی دچار افزایش وزن زیادی شده ایم.

سیگار محافظ مفصل زانو است

این بار موضوع کمی عجیب ولی واقعی است سیگار کشیدن خطر جراحی مفصل زانو را به شدت کاهش میدهد. چندین سال پیش در یک دانشگاه معتبر این آزمایش انجام شد و دانشمندان متوجه شدند که افرادی که سیگار نمیکشند بیشتر در معرض خطر تعویض مفصل زانو هستند. به احتمال قوی نیکوتین موجود در سیگار باعث جلوگیری از خراب شدن غضروف مفاصل میشود و این مورد به ثبت رسیده است.

واکنش نشان دادن سریع تر

فواید سیگار کشیدن

در یکی از مشهورترین دانشگاه های لندن دانشمندان به یک نتیجه جالبی رسیدند، افرادی که سیگار مصرف میکردند واکنش سریع تری به موارد نشان میدادند و میتوان نتیجه گرفت که افرادی که نیکوتین استفاده میکنند ای کیوی بالاتری دارند البته این مورد بر روی تمام افراد صدق نمیکند. یکی دیگر از تحقیقات در تایوان انجام شد و نتیجه آن تحقیقات نشان داد که افرادی ک نیکوتین استفاده میکنند در بازی های شبیه سازی عملکرد به شدت بیشتری دارند. این آزمایش ها چندین نتیجه دیگر هم داشت، آنان اظهار کردند که نیکوتین کمک زیادی به میل جنسی، صبر و حوصله و درک بیشتر میکند.

سیگار بکشید آلزایمر تا نگیرید

در سال های 2012-2013 تحقیقات نشان داد که نیکوتین میتواند حتی علائم اولیه آلزایمر را نابود کند. در ادامه به این نتیجه دست پیدا کردند که نیکوتین حتی باعث میشود که عملکرد های ذهنی اولیه و ثانویه بیشتر شود. حال سوالی که به ذهن میرسد این است که این 5 مورد شامل حال سیگار برگ ها نیز میشود؟ جواب این سوال آسان است بله سیگار برگ نیز از این 5 موزد بهره میبرد. گفتنی است که سیگار کشیدن قطعا برای سلامتی ضرر دارد و فواید سیگار در همین چند مورد خلاصه میشود.

ممنون از اینکه تا پایان مطلب با فروشگاه هشت سیگار همراه بودید.  امیدوارم که سوال فواید سیگار کشیدن دروغ شیرین یا حقیقت تلخ؟پاسخ داده شده باشد فروشگاه هشت بزرگترین و معتبر ترین فروشگاه دخانی ایران همیشه در تلاش است که با کیفیت ترین و تازه ترین محصولات را به دست مشتریان خود برساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *