سیگار ها, سینما

حقایقی از سیگارهای پیکی بلایندرز

سیگارهای پیکی بلایندرز

پیکی بلایندرز از چه سیگارهایی استفاده می‌کردند؟ آیا آن سیگارها واقعی بودند؟ آیا بازیگران این سریال جذاب به مشکلات تنفسی و بیماری‌های خطرناک دچار نشدند؟ برند سیگاری که توماس شلبی استفاده می‌کرد چه بود؟ در ادامه به این سوالات پاسخ میدهیم و حقایق جالبی را آشکار میسازیم با ما همراه باشید.

 

سیگارهای گیاهی

شما در اکثر صحنه‌ها شخصیت اصلی سریال یعنی توماس شلبی را درحال سیگار کشیدن می‌بینید. اما جالب است بدانید که بازیگر نقش توماس شلبی یعنی Cillian Murphy به هیچ وجه آدم سیگاری نیست و از کشیدن سیگار و دخانیات متنفر است.

سازندگان سریال برای رفع مشکل Cillian Murphy با سیگار راهکار جالبی ارائه دادند. آنها به جای استفاده از سیگارهای معمولی که برای سلامتی خطرناک هستند از سیگارهای گیاهی دست سازی استفاده کردند که نه تنها ضرر ندارد بلکه برای سیستم تنفسی مفید هم هستند. حتماً با خودتان می‌گویید خب چرا یک فرد سیگاری از این سیگارها استفاده نمی‌کند؟ دلیل آن طعم نا مطلوبی است که این سیگارها دارند و همچنین این سیگارها آنقدر هم بی خطر نیستند و بر روی سلامتی شما تاثیرات بدی می‌گذارند. اما ضرر بسیار کمتری دارند و برخی فواید نیز دارند.

 

برند سیگار توماس شلبی

شما در فصل های ابتدایی سریال مشاهده می‌کنید که توماس یک نخ سیگار را از یک پاکت قدیمی بیرون می‌کشد. آیا برند این سیگار واقعی است و آیا می‌توان آن را تهیه کرد؟

بله، این برند واقعی است اما مربوط به زمان فیلم یعنی سال 1920 به بعد می‌باشد. این سیگار اولین بار در سال 1919 میلادی معرفی شد و در آن زمان توانست محبوبیت خوبی را بدست بیاورد. Sweet Afton یک برند ایرلندی بود که از سال 1919 تا 2011 فعالیت می‌کرد. این برند به تولید سیگارهای بدون فیلتر و پرشده با توتون محبوب ویرجینیا معروف بود.

 

مشکلات تنفسی بازیگران

اکثر سیگارها را شخصیت اصلی یعنی توماس شلبی استفاده می‌کرد و بقیه بازیگران بسیار کمتر از او سیگار مصرف می‌کردند چرا که صحنه‌هایی که بازی می‌کردند کمتر بود. البته بعضی از بازیگران در سریال سیگار برگ می‌کشیدند که تعداد صحنه‌های آن بسیار کم بود. به غیر از Cillian Murphy اکثر بازیگران این سریال نیز از سیگارهای گیاهی استفاده می‌کردند و برای هیچکدام مشکلات جدی تنفسی و بیماری‌های خطرناک از جمله سرطان ریه پیش نیامد. تنها بازیگری که به یک بیماری خطرناک گرفتار شد و جان خود را از دست داد خانم Helen McCrory بازیگر نقش محبوب پالی گری بود که دلیل مرگ ایشان سرطان سینه بود.

 

آیا این سریال باعث سیگاری شدن افراد می‌شود؟

جدای از طعم و بوی نامطبوعی که سیگار دارد، تماشای سیگار کشیدن افراد در برنامه‌های تلوزیونی می‌تواند افراد را تحریک به مصرف آن کند. تحقیقات نشان می‌دهد که «هفتاد و نه درصد از برنامه‌هایی که در بین جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله محبوب‌تر هستند، سیگار کشیدن را عملی جذاب و عالی نمایش می‌دهند.»

افرادی که در معرض محتوای دخانیاتی قرار می‌گیرند دو برابر بیشتر احتمال دارد به مصرف سیگار روی بیاورند. این نکته را فراموش نکنید که زمان سریال peaky blinders مربوط به دورانی است که هنوز تحقیقات گسترده بر روی ضررهای سیگار انجام نشده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *